Waarom elk bedrijf een telefoondienst zou moeten hebben

Naarmate een bedrijf groeit krijgt het bedrijf ook meer telefoontjes van klanten of van potentiële klanten. Na een tijdje zijn deze telefoontjes niet meer bij te houden door jouw collega’s of door jouzelf. Toch wil je dat jouw klanten natuurlijk goed en spoedig te woord gestaan worden, maar je wilt niet dat dit ten koste gaat van je eigen werk. Daarom is het een goed idee om te investeren in een externe telefoondienst. Maar wat is dat precies? Wat zijn de voordelen van een telefoondienst? Daar vertellen we je in deze blog meer over, dus lees vooral verder als je meer wilt weten over telefoondiensten.  

Wat is een telefoondienst?

Als bedrijf krijg je vast en zeker te maken met veel telefoontjes. Er kan daarom veel tijd gaan zitten in het beantwoorden van telefoontjes en je kunt het niet altijd bijhouden. Klanten krijgen dan geen gehoor en zullen misschien zelfs overstappen naar een concurrent. Een telefoondienst is daarom handig. Dit is een externe dienst die voor jou op afstand de telefoon kan beantwoorden. De dienst beantwoordt de telefoon dan in naam van jouw bedrijf, waardoor je klanten alsnog goed te woord komen te staan. Op die manier wordt deze taak dus volledig uit handen genomen en dat is handig. Zo kunnen je werknemers en jij je gewoon focussen op het werk zonder gestoord te worden door telefoontjes.  

De voordelen van een telefoondienst

Er zitten veel voordelen verbonden aan het hebben van een telefoondienst. Zoals we hebben gezegd worden de telefoontjes beantwoord door een extern bedrijf. Dit is dus een bedrijf dat niet op locatie bij je zit. Je hoeft dus geen extra personeel binnen het bedrijf in te huren die de telefoon kan opnemen. Dit scheelt in de kosten, omdat je de dienst betaalt per telefoontje die beantwoord wordt. Je betaalt in de meeste gevallen dus niet per uur uit. Dit is daarom een goedkoper alternatief op het inhuren van een telefonist. Daarnaast worden klanten of potentiële klanten goed te woord gestaan, wat ervoor zorgt dat ze meer vertrouwen hebben in jouw bedrijf. Wanneer ze urenlang geen gehoor krijgen dan zullen ze namelijk sneller overstappen naar een ander bedrijf. Door een telefoondienst in te schakelen voorkom je dit dus!  

Altijd up-to-date

Je vindt het misschien spannend om een telefoondienst in te schakelen, omdat je wilt dat je klanten natuurlijk goed te woord gestaan worden. Maak je geen zorgen! Je kunt de dienst duidelijke instructies geven en je krijgt meestal van elk gesprek een korte samenvatting. Ook kan de dienst gesprekken laten overnemen door je collega’s wanneer ze er zelf niet uitkomen met de klant. Je kunt er dus zeker op vertrouwen dat je klanten goede service krijgen en daardoor hoef jij je hier geen zorgen om te maken! Wel kun je er rekening mee houden dat hoe langer de telefoondienst voor je werkt hoe beter ze de klanten kunnen helpen. Na verloop van tijd kennen ze de professionals van bijvoorbeeld SecretariA namelijk jouw bedrijf door en door en kunnen ze vragen met meer diepgang beantwoorden.   

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.